improper involvement in local political activities Skip to main content

improper involvement in local political activities

Share this: 
Term: 
improper involvement in local political activities
Domain: 
Finance
Definition: 
Clarification of the meaning of improper political activity is a subject of ongoing relevance with respect to OECD anti-corruption instruments. At a minimum, political involvement is deemed improper in a foreign country if it is illegal in a company’s home or host country. For instance, under the legal systems of some countries, an advantage promised or given to any person, in anticipation of his or her becoming a foreign public official, is illegal; under the legal systems of many countries it is considered technically distinct from the offence of bribery.
Source: 
OECD, 2006, Annual Report on the OECD Guidelines for Multinational Enterprises: Conducting Business in Weak Governance Zones, OECD, Paris
المصطلح: 
التدخل غير المناسب في النشاطات السياسية المحلية
المجال الأحصائي: 
التمويل
التعريف: 
يتم العمل على توضيح معنى عبارة "النشاط السياسي غير المناسب" بشكل متواصل، وفقاً لأدوات مكافحة الفساد التابعة لمنظمة التعاون والتنمية في الميدان الاقتصادي. بالحد الأدنى، يُعتبر التدخل السياسي غير مناسب في دولة أجنبية في حال كان غير قانوني في موطن الشركة أو في دولتها المضيفة. على سبيل المثال، واستنادًا إلى الأنظمة القانونية السائدة في بعض البلاد، يندرج الوعد بتقديم ميزة إلى شخص ما أو وهبه هذه الميزة، ترقباً لشغله منصباً رسمياً عاماً أجنبيًا، في خانة الأعمال غير القانونية؛ واستنادًا إلى الأنظمة القانونية السائدة في عدد من البلاد، يختلف هذا العمل عن جنحة الرشوة من الناحية التقنية.
المصدر: 
OECD, 2006, Annual Report on the OECD Guidelines for Multinational Enterprises: Conducting Business in Weak Governance Zones, OECD, Paris (translated).